Tuesday, May 22, 2012

masa kecik kecik dulu || tak da kawan

assalamualaikum <3




tak tak, gambar diatas tu gambar aku masa sekarang, bukan mase kecik. masa kecik aku lagi lawa. haha sila jangan meluat. = ='' ye, dalam umur aku 20tahun sekarang ni aku rasa macam best sangat. best sebab ada ramai kawan taulan, ada sahabat baik, mama ayah yang tak garang macam singa darat dulu dulu.

masa aku kecik kecik dulu dalam darjah dua or tiga aku memang tak banyak kawan. pergi sekolah sorang sorang naik ven pakciik amik depan rumah. sampai sekolah duduk kat kantin termenung sambil tunggu masa untuk beratur masuk kelas. gila stess aku time tu.

bila waktu rehat mula aku salu je susah hati. sebab aku tak ada kawan nak rehat sama sama. dalam hati lebih baik aku pergi kelas nurul(sepupu aku) boleh aku rehat dengan dia. okay aku pergi kelas dea lepas tu aku tengok dea tengah jalan sambil kua kelas dengan sutinah. 
aku: weh nurul, jom kita rehat sama sama"
nurul: urm ok lah jom" cakap macam terpaksa
aku: gembira ..

 nak jugak rehat dengan aku walaupon terpaksaa. masa kecik aku bukan tahu apa. asik pk nak kumpul kawan banyak banyak. dulu aku salu pk kalau perempuan ada ramai kawan atau pon pengikut mesti dea tu cantik dan anak orang kaya. korang ada rasa macam tu tak? kan? haha.

memang bosan bila life macam tu.. salalu je terkontang kanting.. macam sedih je kan bunyi nya tapi dari situ lah aku belajar yang mana satu kawan masa senang dan mana satu kawan masa susah.

tapi tu cerita dulu dulu.. masa bebudak dulu aku tak lawa kot, selekeh, yelah aku bukan dari golongan keluarga yang berada, aku cuma dari golongan keluarga yang sederhana je. tudung, baju , kain, kasut tu memang wajib pakai 3tahun.. selagi tak koyak memang kena pakai.. berjimat lah kata mama ayah ..

tapi sekarang aku dah besar .. jyeahh aku dah bermur 20tahun yer. aku boleh beli apa je yang aku nak. dengan duit aku sendiri, usaha aku sendiri. sekrang aku dah pandai bergaya (sikit) haha.



tembam !





13 comments :

hairy said...

haha golongan xlwa?adoii!! lawa lah...

mohamad shazni said...

hehe,,sekang ni mesti da beribu-riban kawan die kn kn^__^

Syuhada Nasya said...

hairy : ye la.. dulu kita selekeh haha

Syuhada Nasya said...

shazni : haha xla sampai beriban .. adala 2 3 ketul :D

Rara Nasiha said...

ada yang sudi berkawan, ada yang tak. tapi syukur sangat ada kawan-kawan yang baik :)

ejulz said...

tembam ke? haha

✿Lady Ainaa ✿ said...

kecik2 bkn xlawa, comey je.. *sy ckp cam pernah tgok sis kecik2 dlu je..hukhuk* xpelah, kecik2 bab lain dan besa ni bab lain...

Hav a great day with all of ur frens sis

Liza Razak said...

bila ada ramai kawan baru tak sunyi hidup kita kan :)

Yumida said...

TIME KECIK DULU MMG MUDAH TOUCHING KAN..KLO MEMBE CAKAP XNNAK KWN NGN KITA...HAAAAAA..BERBALDI2 AIR MATA

Riena Haiqal said...

tak lawa apa.. sangat2 lawa la cik Syuhada kita ni.. :)
sama la macam saya gak dulu memang tak ramai kawan.. sekarng ni pun memang tak ramai kawan sebab dah serik kawan talam dua muka.. :( sobsss

nadia farhana said...

awak lawa..mesti ramai nak kawan :)

Dak Fisha said...

syuhada lawa lar :)

penyuluh perikanan said...

ya kalau dulu itu kan masih kecil, jadi tidak ada kawan, dan dulu masih cengeng, tapi kalau sekarang kan sudah besar, sudah bisa mencari kawan atau teman yang cocok, mau pilih yang ganteng, cakep, gagah, manis dst, sesuai selera kita...kita bisa milih sendiri, karena sudah besar...hehehe....
okey sonat jangan lupa #888#, ditunggu, kembali
sukses artikelnya buat anda
wasalam