Monday, May 21, 2012

Demam.. hey saya demam ni !!

Assalamualaikum <3




dalam dua tiga empat lima hari ni kesihatan aku tak menentu, kejap demam kejap sihat, kejap batuk, kejap selsema. kalau batuk, dalam sehari tu kalau tak batuk 5ribu kali tu memang tak sah la hoi.

sebenarnya, aku ni suka sangat minum ais, sehari kalau tak minum ais memang bukan aku. ye lah, korang kena faham yang aku ni peniaga, berniaga pulak pada pukul 2-7. tak ke panas tu. mana nak mengadap kuali lagi. maybe sebab tu kot aku dapat batuk ni.

batuk aku ni semakin hari semakin teruk. walaupon baru empat luma hari tapi aku rasa semakin hari semakain teruk. walaupun aku dah berhenti minum ais. bertambah teruk.



malah, aku bukan kena batuk je, tetapi sakit tekak. semalam, aku bangun dari tidur  terus suara jadi ala ala ella, rock gitu. nak telan air liur pon aku rasa macam ada biji ke dalam kerongkong aku ni. rasa gatal yang teramaat sangat.

batuk pulak rasa macam nak terkeluar seluruh isi dalam perut aku ni. segalaa paru,hati, ginjal dan sebagainya macam nak berebut rebut keluar. sadis kan? = =''


paling merimas kan bila time niaga, time nak bagi cstomer kuih, boleh pulak aku batuk depan dea. adoi. ape lah. tapi nak buat macam mana, tekak aku memng betul gatal time tu. kalau tak aku pk nak aja aku duduk rumah sebab tak sihat. tapi aku pk kesian pulak kat mama ayah tak da sapa yang tolong. hihi

macam macam ubat ayah beli tapi still tak memberi kesan. cehh ayat macam dah bertahun tahun batuk tak sihat haha.


ni ubat yang bnyak berjasa pada aku, tapi rasa lega nya sekejap je.. lepas tu jadi balik. duhai.. rasa ubat batuk tu rasa vanila cokelat. 5x sari aku minum. haha over dose tak pasal pasal -..-''

esok nk p spital dengan mama ayah.. sebab satu rumah mengalami yang sama hahaaa.

tq sudi baca

yang penat menaip
syuhada nasya 

2 comments :

Anonymous said...

sekarang dah panas sangat. syieda balik keje naik moto ingat nak berangin. tapi terasa bahang, sampai rumah berpeluh.hahaha :)

semoga syu cepat sembhu ye dear :)

Farra said...

perah air limau nipis pastu letak la kicap atau madu skit. pastu minum. Insyaallah lega skit. tp kak fara lega 2 mmg lega tp mse minum tu Ya Allah pedih gilagila tekak.. Duhhh!