Monday, April 9, 2012

Kelas make up ! kami dikutuk habis habisan

Assalamualaikum  




terbangun dari tidur terus tangan kemain eksaited suruh taip. bukanapa, semalam lepas balik kelas memang nak MENGEpost entry tapi tertido sampai ke petang, sehinggakan kelas petang pun aku terbabas tak datang.sobsob T_T


entry kali ni aku nak ceritakan pasal klas mekap semalam dan pasal mereka yang tak tau apa itu seni. pagi semalam, aku ada klas meka up, but klas tu klas terakhir dari puan nurliza othman. sebab dah habis bab da nak blaja. serious aku rasa macam tak cukup lagi ilmu di dada ni. aku rasa aku masih jahil lagi dalam ilmu make up ni. kalau ada peluang memang aku nak belajar lagi. 




beberapa bulan yang lepas, kami ada klas makeup. klas make up tu klas pertama yang kolej buat memandang kan course aku ni masih baru lagi dibuat. masih setahun jagung. soo, untuk menjadi juru solek yang bagus kita mesti la melatih kat muka kita dulu kan, lepas tu baru lah nak buat kat muka orang. 


yes, lepas kami diajar cara asas mekap kami pon apply dekat muka sendiri  setiap hari pergi ke klas. make up ni seni kemahiran.. untuk mahir kita kena berlatih kan. tapi, kami mendapat tentangan yang hebat dari warga kolej. kami dicaci, dukutuk,di hina dan sebagainya lah. sobsob. 


"perghhh.. nak pergi kolej pon nak mekap macam tu ker. macam vrubyguegvur je aku tengok beb"

" haisshh, kenapa lah kalau budak beauty lalu semua orang nak pandang pandang hah? bukan nya lawa pon, bulu mata pelesu je yang lebih!"

memang aku nak tumbuk tumbuk je muka yang cakap camtu.laki ke perempuan ke sama ke lah. hello you alls, kami mekap bukan main tonyoh tonyoh je kat muka, kami belajar, ada teknik nya, bukan macam you alls belajar pakai buku. tapi kami guna teknik.

untuk naik keatas memang payah, kalau tak ada sabar dan usaha memang akan jatuh. peduli apa orang cakap kalau korang nak naik. tapi,jangan asyik peduli sampai nasuhat orang kita tak endah.

aku dan pa'ah

aku suka pic kt atas ni, tak tau kenapa. bhahaha. pic tu kami lepas habis belajar mekap. see, bukan teruk mana pon .. dorang saje jeles tau :'( sobsob.

baju pink tu pn liz, pa'ah dan anis

puan liz ni ada spa, nama spa dea TERATAK SPA.. spa dea terletak di penang. bestnya ada spa.huhu .. hope one day aku akan jadi macan dea.wanita bekerjaya yang berjaya. AMIN :))

ditaip oleh :
syuhada nasya

9 comments :

Anonymous said...

Cantik jela korang makeup. sweet je. :)

nOor sYamiLa mOhD said...

comel lah. :). mlot org bkn bleh tutup kan. sabo je.

Shiema Sufian said...

wowww, lawaaaa gambar (:

Nurrul Hazieqah said...

cantik aje..
org yg jeles memang macam tuh.. akak biarkan lah aje diowg tuh..

Syuhada Nasya said...

rara : tq :)

Syuhada Nasya said...

minoh jiwe : tengs syg <3

Syuhada Nasya said...

shiema : biase je yang .. tq taw :)

Syuhada Nasya said...

dik nurul : dorang memang sangat jeles :(

haney said...

hani pnh jumpe pn liz tu. comel :)