Monday, April 30, 2012

Kelebihan Dan Kelemahan Jenis Pembersih by Mak Jemah.

Assalamualaikum   

hi anak anak ikan mak jemah semua. apa khabar? sihat? haa mak jemah sihat alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi dapat jugak mak jemah menaip entry untuk you alls semua lagi. terima kasih juga kepada tuan blog ni kerana sudi menjemput makjemah. 

pada entry yang lepas mak jemah ada menerangkan tentang bahan bahan asas kulit mukan, kan ? haa hari ini mak jemah nak kongsi pengetahuan yang mak jemah ada ni untuk you all semua seperti tajuk di atas. sharing is caring right? jyeahhh! 


PEMBERSIH JENIS KRIM

kelebihan : ph ini sesuai untuk semua jenis kulit terutamanya kulit kering dan dapat membersih  solekan dengan lebih sempurna ye anak anak ikan mak jemah <3
kelemahan : kurang sesuai untuk kulit yang berjerawat dan berminyak macam mak jemah ni. sangat sangat x bole, mintak di jauhkan pakai krim ni yer. tidak larut air,tidak bleh dibilas dengan air. kebanyakan la ye, orang2 semua komplain kat mak jemah dorang rasa x bersih pakai jenis pembersih krim ni. tapi klau untuk kulit kering sanagt sesuai.

PEMBERSIH JENIS CECAIR : 

kelebihan : ph ini sesuai untuk semua jenis kulit, termasuk kulit di sekeliling mata. larut air dan boleh dibilas. 
kelemahan : tidak begitu berkesan apabila membersih solekan pada kulit.

PEMBERSIH JENIS FOAM WASH

kelebihan : ph sesuai untuk kulit, mudah dan cepat digunakan, lebih sesuai untuk kulit normal, berminyak dan kombinasi.
kelemahan : mesti dibilas dgn air yang banyak dan sempurna, kurang sesuai untuk kulit kering dan sensitif.

PEMBERSIH JENIS GEL 

kelebihan : ph sesuai bagi kulit yang berminyak dan kombinasi. kulit tersa segar dan bersih.
kelemahan : mesti dibilas dgn air yng bnyak yer korang, sgt x sesuai untuk kulit kering dan matang. kerana pembersih ini akan mengeringkan kulit. 

pembersih jenis sabun muka

kelebihan : mudah digunakan, harga lebih murah, kulit tersa segar dan bersih
kelemahan : kulit x lembap, mghilangkan asid mantle kulit, menyebab kan kulit mudah dijangkiti bkteria.


jelas? kalau nak tahu apa2 lagi. sila tanya makjemah yer ..

2 comments :

CikMai said...

kalau yg garnier tu jenis ape , foam eh..hehehe *blur

Syuhada Nasya said...

yup foam.. tgok kat lebel dea tu k.. :)