Sunday, April 29, 2012

iri hati.

Assalamualaikum !

aip ! dah dah bangun sayang sayangku sekalian. jangan nak membuta lagi dah. nak tunggu matahari mencacak kalangint baru nak bangun ke? haaa ada gaya mak mak marah anak tak? haha

ehh.. awal pulak syu bangun hari ni. seperti biasa kalau esok cuti syu xkan tido. sebab ape? ermm *usap dagu. sebab dah terbiasa. huhu sebab tu la muka syu ni kusam dan berjerawat. sad.

tadi balik rumah mama. sampai je rumah mama terus adq aku sofea tegur

" weh, asal muka ko makin teruk hah? banyaknye jerawat. then kulit muka ko nmpak gelap".


adq syu ni kalau bab tegur menegur ni memang no satu. ada je yang tak kena pada diri syu ni kalau syu balik.  lepas tu syu pon masuk bilik belek muka ni. yup ! betul la adq syu cakap tu. makin teruk. tiap hari jerawat bernanah tumbuh. ape syu nak buat ni?

hati makin tak senang bila tengok muka orang lain yang putih bersih. tak ada satu zarah celaan ponn pada muka dea. lagi lagi kawan klas syu, lya..

syu jeles gila babeh! syu salu nangis tengok muka sendiri yang kudus ni kat cemin. sebab tu la syu salu mekap, sebab mekap boleh tutup jerawat and bekas jerawat. banyak dah produk syu pakai tapi semuanya hampehhh ! buat habis duit je.

bukan syu tak bersyukur tapi sebangai perempuan kita mesti nak yang terbaik untuk diri kita kan. nak cantik.. korang pon mesti nak macam tu kan? sapa nak tak cantik ye dak? tipu la kalau cakap tak nak cantik.. hmm.

korang bagi la tip sikit kat syu.. mane lah tahu syu boleh amalkan.. :(

7 comments :

[ wanni ] said...

minum air masak banyak2.. actually bagus untuk kulit :)

Farra said...

jgn terlalu kerap sgt bermekap. nt kulit muka rosak. :)

Rara Nasiha said...

saya bangun awal harini. hihi :D

CikMai said...

kerap basuh muke , jgn bagi minyak bnyk sangat.muehehehe

thanks join ye dear, boleh check list dkt
http://missobsesi.blogspot.com/2012/04/senarai-kawan-kawan-bloglist-mai.html

mohdhazlan Dreadlock said...

guna fair n lovely hehe

Amirah Zulhijjah said...

bw here n follow u too..:)

princess of storytelling said...

muka dah lawa. x payah nak cantik lagi.. ok.