Tuesday, March 27, 2012

Suatu Ketika Dahulu..

♥ Assalamualaikum  


suatu ketika dahulu, dalam umur enambelas lapanbelas, time tu memang asyik ingat nak meregek dan melawa aje. datang sekolah mekap putih putih sampai tak tahu mana satu tudung dan mana satu muka sendiri. konon nya nak jadi perempuan yang tarcantik di abad ini. sumpah tak tahan kalau di ingat balik. 


sekarang, dah tak fikir dah putih ke hape ke, yang penting si dea mencintai dahku sepenuh jiwa dan raga. ewahh !


kalau dulu, kejap kejap tengok cermin kejap kejap tengok cermin. dalam beg sekolah wajib ada  cermin bedak compect mama yang dah aku patahkan, lipglos, bedak compect (xda cermin punya), dan celak. celak itu harus untuk mendapat kan mata yang cantik dam menawan. wajib tenyeh tebal tebal untuk mendapat kan hasil yang gojes. ♥ uwww  


 semua bahan bahan tersebut ada lah kepunyaan mama sepenuhnya. mama mesti mara kalau dea dapat tahu yang aku bawak bahan bahan dea  kat sekolah. aku dah dapat bayang kan muka mama tengah marah waktu dulu macam mana. mama suka cubit orang. sakit ouh, bisanya sampai sekarang terasa di ulu hati aku. -..-''


tudung. aset tetap yang penting sekali. dulu, dalam kelas time cikgu senah tengah mengajar kat depan aku dok sebok betul betul kan tudung kat belakang. haa nasib baik aku duduk kat belakang kalau aku duduk kat depan memang dah lama da aku kena. 


sekarang pon sama, kecintaan pada tudung meluap luap apabila melihat pesen pesen tudung zanan sekarang.. tengok tudung tu nak beli, tengok tudung ni nak beli, alih alih tengok dalam purse pulak terus tak jadi nak beli.. sengkek -..-'' 


sekarang, bila tengok balik gambar gambar zaman purba dulu dulu rasa macam nak mengumpat walaupon sedar diri yang aku mengumpat gambar sendiri. tapi entah laa rasa kelakar sangat. terus tak mengaku gambar sendiri.


dulu, sanggup tak makan tigaempat hari kat sekolah. duit yang ayah bagi tiaptiap hari dengan harapan anak nya yang anggun ini tidak kelaparan disekolah aku simpan simpan lama lama jadi bukit bukan untuk beli benda yang berfaedah tapi beli majalah hiburan sebab nak tengok fesyen fesyen terkini dan artis artis yang meletup. hampeh punya anak.. sobsob..


sekarang.. bila da besar gedabak ni ha, sudah boleh fikir bagaimana nak menguruskan wang dengan bijak. pasang niat tak nak boros lagi dah macam dulu dulu. sebab sekarang baru aku tau yang duit tu sangat penting sangat sangat. sebab dulu famly ku tak macam sekarang. haha..


okay la.. dah pukul 5. terasa mengntuk pula diriku ini, mimpi dah memanggil.. terimakasih sudi baca 
♥ syuhada nasya 

5 comments :

jaya jr said...

haha..budak pempuan mane laa yang tak nak melawa :P

shazwan: said...

jyeahh . dah lawa dah tuu .

jom singgah blog saya baca entry best xD

_mauhaha_corner said...

hehe..teringat time sekolah2x dulu..:)

zOeY zAu YaH said...

biasalah ppuan kan tambah2 time skolah asik nk lwn dgn bebudak lain sapa yg cun haha

Mimi Nur Farahin Hassan said...

zaman sekolah paling best dan paling penting kelakar haha