Sunday, March 25, 2012

Ouh ! Kelas Rambut ! banyak halangan betul lah .. hmm

Assalamualaikum 


petang semalam iaitu ari sabtu 25.3.2012, 2.00pm aku pergi kelas rambut di spa kolej aku. Aku pergi dengan keadaan yang malas sebab tak cukup tidur. dengan muka yang sememeh dan selekeh, eyebag besar hasil aku bersengkang mata berstudy beronline dengan jayanya. 




kalau di ikotkan suku hati aku yang nakal ni memang aku malas nak datang kelas tapi tetiba separuh hati aku yang baik memaksa aku datang ke kelas hari ni. memandangkan separuh hati aku yang baik ni memujuk aku untuk pergi, maka aku akur. k merepek -..-'


selepas aku bersiap siap semuanya, aku pon pergi kolej jalan kaki. ala bukan jauh pon kolej dengan rumah sewa aku, 5minit dah sampai. ingat nak lalu ikot blakang kolej sebab situ dekap sikit tapi selalunya hari sabtu pintu tu tutup. so aku terpaksa la lalu ikot pintu depan, agak jauh jugak la. hmmm.. panas terik pulak tu, tak bawak payung. -..-


sesudah sampai aku kat spa aku tengok semua tak sampai lagi.. hoihoi aku yang malas malas ni pon sampai dulu ini kan korang yang rajin, sobsob.. btw, kelas rambat ni ada 2 slot, pagi and petang. kawan kawan aku yang lain slot pagi, tinggal lah aku di slot yang ke 2. heyy nak berjaya tak boleh ikot kawan sangat. 


aku pon duduk di tempat yang telah disediakan untuk aku. check bag , YA ALLAH ! aku lupa bawak rambut ! adudu.. bukan rambut je aku tak bawak, segala duck klip, segala butterfly klip , segala sikat sikat khas semua aku tak bawak, setting tod pon aku tak bawak. sobsob.. bala bala.. apa la yang aku ingat ni. 

butterfly clip

duck clip..

sikat sikat.. ada banyak lagi senanya




nak tak nak aku kena balik rumah bawak semua barang barang.. dah la panas terik. terpaksa ku harungi jua lautan api ini. bergegas aku berlari lari menuju ke rumah, tiba tiba sms masuk, haishh dari sapa pulak ni, orang tengah kalu kalut ni ada ja yang anta mesej. huh ! 


ouh ! dari abang sayang, terus tak jadi nak marah, terus hati berbunga bunga, terus senyum sorang sorang sambil picit picit fon.. *harus berapa banyak harus yang perlu ad dlm entry ini?* sampai je kat rumah terus berlari masuk dalam bilik, bungkus bungkus barang barang mana yang nak bawak kawen lari untuk kelas, pastikan tak ada satu pon yang tertinggal. okay dah siap. pergi kolej balik..


sampai spa, tengok tengok dorang dah mula cuci rambut, weii apa ni korang tak tunggu aku.. ini tidak adil tidak adil bagiku.. terus keluar lagu yuna.. sudah la, malas nak kecik hati.. T_T sebab, orang yang lambat selalu ketinggalan..  kan .. -..-''

bersama patung ku ~~



tengok pic di atas, amenda yang aku pegang tu?  haa tu kepala patung aku.. siap rambut lagi, untuk pengetahua korang rambut yang ada pada patung tu adalah rambut betul.. sebab tu agak mahal.. mybe rambut orang yang gugur or yang dah mati . eii takut ! 


aku pernah bawak balik rumah mama tapi mama takot, terus campak patung tu dalam almari.. zip terus. haha.. tadi blaja buat curl.. rambut patung tu jadi bahan .. jadi macam gambar kat bawah ni.









tapi tak tahan lama .. sebab belajar je kan .. huhuu .. sejujurnya , aku tak berapa minat sangat buad buad rambut ni, aku lebih mint kepada make up and fesyen .. huhuu.. dah subjek rambut ni ada dalam silibus.. sa belajar je la amik ilmu.. bukan senang kan nak belajar macam ni. dapat peluang kita rebut. tak ada peluang kita cari.. kalau tak jumpa jugak peluang tu kita cipta sendiri peluang tu .. :)



tenkiyu sebab sudi membaca :)
syuhada nasya

6 comments :

nollyfyenee said...

wah..mcm best plak buat2 rambut ni..tp saya takda bakat la..hehe

Syuhada Nasya said...

best .. sy pon xda bakat . tp sy blajar :)

Anonymous said...

haha sama cam saya...rambut kureng tp dh kene gak belajar so redha je lah tp fokus btl2 mana tau benda ni berguna di masa dpn..ilmu apa pun x rugi kan =Dd

Maria Ozawa said...

Woah! Scary nya tengok patung anda tuh. :O

Syuhada Nasya said...

kak zoey : betul tu .. hehhehe mna tau bnda yg kita tak suka akn jd krjaya kita nanti kan.. hee

Syuhada Nasya said...

aimy : memang scary syg ,,hehhe