Thursday, November 8, 2012

Mungkin Ini Yng Terbaik..

Assalamualaikum ♥


 muka ada senyum ! hehe

bibir boleh saja mengukir senyuman, tapi hati Allah saja yang tahu betapa mendungnya.. Tidak termampu sudah menanggung beban.  Ya Tuhan, ujian apakan yang kau sedang berikan pada aku ini ? Adakah aku ini terlalu berdoasa sehinggakan kau memberi ujian ini kepadaku? 

Tika aku sedang bahagia, muncul pula awan hitam,  ketika ini lah bermacam macam masalah yang datang, itu dan ini. Bagaimana harus aku tempuhi nya? Aku bukan lah manusia yang kuat, yang tabah! Ya! aku sedar sapa kau, aku kenal diri aku, tapi yang lebih mengenali diri ku ialah DEA YANG DIATAS! . Apa ayang aku rancang tu tak semestinya baik untuk diriku, aku harus terima, aku harus redho dengan apa yang dah tertulis dalam hidupku.  

''boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu.''

Maaf, malam ni aku emosi sedikit, akibat beban stress yang terpaksa aku tanggung. Siapa yang tahu? siapa yang peduli ? Takda sesiapa, kecuali dea yang sentiasa mendengar segala doa aku. 


La Tahzan Syuhada, la tahzan .. hmm




َلا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِيْنَ
Maksudnya: Tiada Tuhan selain Engkau, Maha Suci Engkau, sesungguhnya aku telah termasuk di dalam golongan orang-orang yang zalim.





4 comments :

Cik Adieb said...

لا تحزن يا صدقتى

nazirulhazwan~ said...

seriusly, yakin dengan Allah buat hati tenang. klu hati bergelora, sakit jiwa, maknanya, kita tak serahkan diri 100% kat Allah:)

Mahabbah Athirah said...

la tahzan, ya syaza.. innallaha ma'ana..

jom baca & komen :

Dia tersenyum. Siapa? Nazim Othman ! Oh my God ! Is that him? Seriusly? Batin jiwa raga yang beraga – raga ini menjerit tak cukup udara. Bahagia? Memang bahagia ! Dia menghulurkan aku sekuntum mawar merah.
“Klik! Klik!” petikan kamera berbunyi. Artis lah aku lepas ini ! ‘Speechless’ !

http://mahabbahathirah.blogspot.com/2012/11/cerpen-ini-kisah-cinta-aku.html

jaakechik said...

susah, senang, suka, atau duka ingat ALLAH sentiasa ada bersama kita. pohon padanNYA. moga dipermudahkan segalanya.