Saturday, July 20, 2013

Ingat tak harini hari apa? Harini hari sabtu! -.-

Assalamualaikum ...


Ha awak, awak ingat tak hari ni hari apa? Harini hari sabtu... Jawapan nya adalah kita dah 10hari puasa.. yeayyyy... Da 10hari da kita puasa kan.... Awak, saya harap kita dapat berpuasa sampai cukup sebulan... Awak dengar tak?? Sebulannnn! Bukan sehari, bukan 2 hari, bukan 4 hari bukan seminggu tapi sebulan, sebulan, sebulan!! Hahahha





hahahaha apa gelak gelak apa? aku rasa mesti korang tahu kan pasal cerita budak sekolah couple seminggu tu? sekarang ni sedang hangat diperkata kan. sampai kan ramai kemain manusia buat parody tentang video tersebut. 


memang la agak menjengkil kan jugak sebab budak tu baru je couple seminggu kot, dah beria bagai cakap sayang selama lamanya, aku pon yang dah dekat 3 tahun ni tak da pon sampai macam tu. hahha


tapi, agak kasihan juga pada dea sebab ramai manusia yang membashing beliau kat youtube. korang kena ingat, dea tu baru 15tahun kot, otak pon masih mentah lagi.. kita sebagai manusia tak boleh la nak hina dan menghukum dea, sapa kita nak amik tugak Allah? ececehh berceramah pula aku. hahaha


bukan apa, cuma rasa tak puas hati je dengan sikap manusia zaman sekarang, suka membesar beasar kan benda yang kecil, kt ya pon benda tu salah tak perlu rasanya nak beri kata kata hinaan, cacian, tak ke kesian budak tu? mana sikap kedewasaan anda semua? 


nak tegur, tegur elok elok. tak kena bayar pun. kalau kita hina dapat apa? kita berdosa balik ada laaa.. kan kan ? sebagai orang dewasa, tunjuk kan la cara dewasa bila berdepan dengan budak budak. haha aku pon baru 21 tahun haha. 




tq sudi baca, lain kali datang lagi :)

11 comments :

nanad said...

heheh..lawak la ayat 10 hari puasa tu ;D

Cik Tanpa Nama said...

haah lawak la ayat tu...kite bacaikut melo budak tu tau...huhu

jaakechik said...

isu tu mmg kecoh dan hangat kan....? hihi....

zeera lily said...

budak lg kut.. x patut la lakau org nk maki hamun sgt.. x de org yg perfect kt dunia ni..

suke ayat puasa dh 10 hr tu.. ehee.. semoga kita puasa sebulan..

btw, blogwalking sini.. jmput follow http://belogzeera.blogspot.com/

zeera lily said...

budak lg kut.. x patut la lakau org nk maki hamun sgt.. x de org yg perfect kt dunia ni..

suke ayat puasa dh 10 hr tu.. ehee.. semoga kita puasa sebulan..

btw, blogwalking sini.. jmput follow http://belogzeera.blogspot.com/

dear xila said...

lgpon budak2 kan yg mak bapak budak terus tunjuk pandai hentam dia huhu

Nizam Ijam said...

hahaha try la buat :P


saya dah update... jom terjah

✿AINAA ROSEBERRY✿ said...

setuju dengan kata2 syuhada, nak tegur bukan secara mencarut tetapi secara berilmiah.. sian juga kat budak tu, malu mak bapa dia.. entah la

boni kacak said...

yeszaaa.. cara dorang tegur tu kadang-kadang melampaui batasan. seolah-olahnya dorang yang terlalu perfect sangat dalam dunia ni..

9n0L4 said...

betui tu. nak² bulan pose ni. tak baik mengata org. nnt kene pade keluarga sendiri, baru tahu. :)

Sya Mimie said...

pndai la buat ayat yang atas tu.. =)

sian adik tu..kerana vdeo seminggu, pemes terus.