Monday, March 4, 2013

Bukan mudah untuk berubah.

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha Penyayang.  


Assalamulaikum my dear 


Long time no see kan. sorry tau. dah macam cipsmore pulak aku ni. kejap ada kejap tak da, tapi apa boleh buat kan, bukan ada yang  kesah pon kan

tengok tajuk di atas.  nampak macam serious je kan. yesss entry ini ada lah entry serious. dalam erti kata yang lain entry ini merujuk kepada diri aku sendiri, dan benda yang aku sedang alami sekarang.




berubah. tapi hakikatnya payah. bila dah berubah perlu istikhamah supaya kita dapat redha Allah kan. Ada orang kata, nak berubah tak boleh sikit-sikit, kena berubah terus jadi sempurna sebab mati bila-bila masa je kan. tapi nak berubah tu bukan satu benda yang mudah kan, nak ubah penampilan dan tabiat yang dah lama kita amalkan. tu bukan benda yang mudah kan.

bukan nak kata aku ni baik. sebenarnya aku pon dalam proses berubah juga. dah aku turut mengalami betapa susah dan payah nya untuk menjadi lebih baik dari sekarag. susah sangat. tapi kalau kita betul-betul istikhomah dan betul-betul nak berubah, kita kena kuat kan semangat. lawan segala hawa nafsu kita, tabiat lama kita. malas nak solat semua sebab itu ada lah hasutan syaitan

bila iman kita lemah, kita mudah terpengaruh dengan godaan-godaan yanggg ehemmm. tau sendiri lah kan yang macam mana. haha. aku malas nak cakap banya. eh cakap ke? taip banyak. korang pon ada solusi sendiri untuk berubah dan aku pon ada sendiri punya. walaupon lain cara tapi tujuan tetap sama. nak memdekat kan diri pada Allah kan. kita nak mati pon tak tahu bila kan. :)


lama dah tak tayang muka ni hahaha

p/s : sorry saya tak pakai nikon or canon. sebab kabur mata memandang hehe. :)


7 comments :

Gadis Cadbury said...

do bw here tinggal jejak . :)

ejulz said...

Syaitan akan sentiasa menghasut manusia..

Jemput join kalau belum k.... :) "Segmen : Ucapan Selamat Hari Lahir buat "Si Gule" pada 19 Mac"

Amoooi said...

Kalau hati dah tekad, anggota mesti sekali tekad nak berubah. InsyaAllah boleh. Buang yg keruh amik yg jernih. Hihi

zulhilmi tempoyak said...

awk... b strong ek... sy kn ad..

hehgehehe...;p

saifudin abu izzudin said...

nice day :)
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan,
pergilah ke tempat-tempat kamu inginkan,
Jadilah seperti yang kamu inginkan,
karena kamu hanya memiliki satu kehidupan
dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal
yang ingin kamu lakukan

http://www.nolimitadventure.com/

Izzat Eshak said...

Semoga berjaya
Salam perkenalan juga =)

Siti Nurazlinda said...

Lagi lagi bila kena berhadapan dengan orang sekeliling kan? Besar dugaannya tu.