Wednesday, January 29, 2014

Jatuh cinta dengan sahabat baik?

Assalamualaikum .
selamat petang !


ehem ehemm ! erkkk ! *tercekik halkum* rindu nya nak bebel macam joyah kat sini. rindu tahun tahun lepas. banyak masa untuk blog. harap tahun ni blog ni kembali menyinar. haha muntah hijau kome oi!


berdasar tajuk diatas, betul ke lelaki dengan perempuan tak boleh berkawan rapat sebab nanti lama lama akan timbul perasaan cinta? benarkah ? amboii topic macam serious je kan. hmm tak tahu nak cakap macam mana lah kan sebab aku pon sedang alami benda tu. jatuh cinta dengan kawan baik aku sendiri. 

patut ke aku ? 
dan aku dapat rasa dea pon rasa yang sama macam apa yang aku rasa. 

eh ehhh tercerita pasal sendiri pulak. pasal yang tu lain kali lah aku cerita. haha


tapi kan, bukan semua orang boleh terima cinta dari sahabat baik sendiri, yelah kan dah anggap kawan tu kawan jelah, lagi lagi yang dah berkawan masa kecik. susahkan nak mengubah perasaan dari kawan kepada cinta.

tapi kan, kalau kita dah jatuh cinta dengan sahabat baik kita tu, kita kena buat pilihan samada nak luahkan atau pendam. keduanya ada risiko ! haaa kalau kita luahkan, kita kemungkinan akan kehilangan sahabat baik kita tu. yelah kot kot sahabat baik kita tu tak dapat terima yang kita cinta dea. lagi lagi kalau dea dah ada KEKASIH !

kalau pendam ? mendapat lah risiko patah hati. kalau dea single kenapa perlu pendam kan. macam aku, dea single, aku gtau je aku suka dea. wakakakaa  ! *termasuk lagi cerita aku haha



tapi saju ja kena ingat, kalau jodoh tu milik kita dan dea, kita akan bersama suatu hari nanti. bercinta perlu ikhlas. jangan harap balasan semata. tapi manusia mana yang tak nak cinta nya dibalas kan. 

syuhada nasya


6 comments :

nae nematoda said...

setakat ni, sy tak pernah lagi jatuh cinta kat kawan sendiri...hehe
tapi minta jauh la, benda tu akan berlaku :)

Unknown said...

Zara mmg xpena fall in love ngan bestfriend llki ni.. jatuh cinta kpd kawan dorg ada lah.. hahaha.. Alhamdulilla,skang dah jadik suami.. ^^

Unknown said...

kalau dah jodoh tak ke mana :D

Syira Lokman said...

HMM HMM ~~~ HEHEHE...NO KOMEN :p
SYIRA DA FOLLOW SINI..ORG IPOH JUGA YE ? :)

Siti Hajar said...

Hurm. Memang pernah berkawan baik dengan lelaki. Tapi kene make sure jaga perasaan sangat. Sebab kadang-kadang diorang ni sweet pulak. Kalau betul tak nak ada apa2, kene make sure dalam friend zone.

Tapi kalau ada perasaan, mungkin boleh luahkan. At least, tak berharap untuk selamanya :)

Anonymous said...

Saya terjatuh cinta dgan kawan baik saya sendiri. Walaupun saya tahu dia sudah berpunya. Tapi saya pendam. Saya taknak persahabatan saya dgan dia like 'stranger'. Dia selalu story kat saya kalau dia ada problem dgan awek dia.